Santa Coloma de Farners

30 de gener de 2010 a les 14:31 | Valoració: CC
Clica sobre la fotografia per veure-la ampliada
Sobre el municipi
Població: 11.412 habitants (2008)
Superfície: 70,64 km2
Entitats de població: 8

Detalls del viatge
10. Això és la selva!

Número de fotografies: 1
Distància recorreguda: 15,8 km
Temps transcorregut: 25 min
Bars i cafeteries: 4,50 €


Santa Coloma de Farners, com a capital de comarca, és una barreja de ciutat petita i poble gran. A més, tinc la seguretat que hi trobaré un bar obert, o més d'un, a gairebé qualsevol hora del dia, i més si és hora de dinar. L'estómac ja dóna senyals i és un bon lloc per fer-li cas.
Intuïtivament endevino el que sembla una entrada a una nau industrial just darrera del cartell del municipi. Hi ha prou lloc per aparcar i fer la fotografia. Enllestida la primera tasca, creuo una rotonda i veig un altre cartell. Ja sóc dins del nucli urbà, que sembla força més tranquil del que deu ser en realitat donat que és l'hora de dinar. Fent el badoc cercant el lloc per aparcar fa que acabi arribant al final de la ciutat sense haver-me aturat. Contrariat, segueixo la carretera fins a trobar l'opció de girar cua i em trobo un senyal que m'indica la possibilitat d'anar a Brunyola i no m'hi puc resistir, però això és una altra crònica.
Aparcat el cotxe a Santa Coloma de Farners em prenc el meu temps per passejar. Arribo a la plaça Farners m'assec en un dels seus bancs per contemplar-la així, una mica per sobre. No puc evitar el record d'altres places que he visitat al llarg dels anys, tot i que els porxos la fan diferent i li donen la seva singuralitat. Intento ubicar mentalment la casa Farners que hi havia abans del 1874, quan van urbanitzar la plaça, però... renoi, tinc gana, potser que vagi a menjar alguna cosa.

CASTANYET

SANT MIQUEL DE CLADELLS

SANT PERE CERCADA

Entitats de població descartades (d'acord amb els criteris d'admissibilitat d'aquest projecte)

El Veïnat d'Avall i Vallors són veïnats i Santa Coloma Residencial és una urbanització.
Pel que fa al Sot d'en Mola l'enciclopèdia considera l'entitat de població com una caseria disseminada però, ni amb l'ajuda de l'Institut Cartogràfic de Catalunya, pot situar-la al mapa.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada