Ribes de Freser

La vila de Ribes de Freser s'emplaça allà on conflueixen els rius Freser, Segadell i Regard, protegit per les altes muntanyes que el resguarden d'un fred que resulta de vegades excessiu.
El nucli urbà es pot dividir visualment en tres parts: la primera, venint del sud, on a mà esquerra es pot agafar el cremallera que porta al santuari de Núria. Núria forma part de Queralbs, no pas de Ribes de Freser, però és la parada inicial del cremallera es troba aqui. La segona, la més antiga, situada a l'est, s'estableix després del pont que creua el riu Freser fins al castell de Sant Pere. Finalment, al nord, la part més moderna que s'allarga acompanyant la carretera N-152 en direcció Puigcerdà. Aquestes tres zones queden lligades seguint la carretera, que esdevé el carrer de Sant Quintí.
Els cotxes aparquen alegrement a una banda o altra, tot i que les línies grogues indiquen que està prohibit fer-ho. Aquest fet complica circular en els dos sentits de la marxa a la vegada. Els carrers no són tan estrets com sembla des la via principal, i tenen més vida del que en principi es pressuposa. S'amaguen perpendiculars i la millor manera de passejar-hi és aparcar primer a l'entrada del nucli urbà.
La part més nova de la vila, al nord, acomiada la vila i la carretera, que fins ara era força agradable per a la conducció, canvia radicalment ja que dóna pas a la collada de Toses, un port de muntanya amb un desnivell que ronda els mil metres i que aprofita una escletxa entre les muntanyes de la Vall de Núria i la serra Cadí-Moixeró per travessar el Ripollès en direcció oest.

Detalls del Viatge

Vila
Ruta 11: Collada baixa
Etapa: CampdevànolRibes de Freser
13 min   8.5 km   1
26/II/2010 a les 14:43   CC

1. Ves per on! Aquí sí que hi hem estat!
    Els darrers estius hi hem anat com a mínim un parell de caps de setmana per tirar muntanya amunt.